A vendégek 10 pontja

A vendégek 10 pontja

Nyilván 10 millió gasztronómiai szakértő országa IS vagyunk, nem baj, ha véleményt nyilvánítunk, ami kölcsönösen hasznos lehet, csak legyen benne empátia.


Hogyan váljunk profivá a személyzet kiakasztásában?

1. Ha a vendéglátóegység, amit kiszemeltél magadnak, még félig zárt állapotban van (értsd: a takarítónő még éppen felmos, az asztalon még felpakolva a székek), bátran trappolj be és vágtázz át a vizes padlón, lépj oda a személyzethez (akik még utcai ruhában vannak), majd nyugtázva kérdezd, hogy "ugye már nyitva vannak" és választ sem várva rendelj egy kávét. 

2. Ha belépsz egy vendéglátóegységbe, akkor ne köszönj, elvégre te vagy az, aki megérkezett, ez elhanyagolható etikett! Ha teltház van és csapatban vagytok, nyugodtan szólj, hogy ti csak gyorsan bekapnátok valamit koncert előtt, ami kb. húsz perc múlva kezdődik... 

3. Foglalj helyet bárhol, de lehetőség szerint válassz egy koszos asztalt, ahonnan abban a pillanatban távoztak az előző vendégek, majd csettintéssel jelezd, hogy szedjék le, illetve ragad az abrosz! Bónusz: ott cövekeljetek le türelmetlen arckifejezéssel, ahol még csak most viszi ki a pincér a számlát, tehát a toporgással a még ott ülőket IS bosszanthatjátok. Jolly Joker: ha a tálcával és törlőronggyal érkezőt felszolgálót szinte felborítva elrohansz étlapot hozni magadnak, mert itt még erre sem képesek.


4. A szemkontaktus, a legyen szíves mostanra már elavultak, ha bármit szeretnél ints és használd a "figyelj már" kézmozdulatot! A rendelésednél szükségtelen kérned, a "lesz" kifejezés elég nyomatékosításra.

5. Ha nagyobb az asztaltársaságotok, mindenképpen ügyeljetek arra, hogy ötperces szórásban rendeljetek (külön-külön, egyesével), hogy a pincér és a szakács is megbolonduljon. Ha bort szeretnél rendelni, felesleges megnézni a borlapot, csak lökd oda a színét, illetve száraz vagy édes - ha visszakérdez a pincér, hogy milyet hozhat, nézz rá értetlenül.

6. Ha rendezni akarod a számládat, mindenképpen lődd el azt a fergeteges eredeti poént, hogy "kinek kell fizetni?" (...) vagy a dátumot is beleadta a végösszegbe? Ha 4 990-re végződik, nagylelkűen add vissza a tízest és hangosan jegyezd meg, hogy nem kértél vissza!


7. Ha nagy asztaltársasággal vagy, miután kivitték a számlát, jelezd, hogy külön-külön egyenlítenétek ki, melyből a saját részed egy fél pizza és a másvalakivel megosztott üveg borból két korty volt.

Bónusz!

8. Ha van csimota a társaságban, hagyd, hogy a pincérek lábai között szlalomozzon, az étterem pont megfelel játszótérnek. És nyilván a többi vendég is mind azért ment vacsorázni, mert szeretné a te gyerkőcödet megismerni az étel elfogyasztása közben. Ja, és kétpercenként érdeklődj, hogy mikor jön a rendelésed, nem elfelejtve hozzátenni, hogy éhen hal a kölyök - ezt kizárólag arra az esetre értjük, mikor láthatóan békésen nyomogatja a tabletet.


9. Bármilyen igényed van, azt feltétlenül tedd hozzá, hogy terhes vagy, akkor is, ha már látszik a gyerek feje a szülőcsatornában (hátha a pincér nem venné észre magától és bánna veled kismamaként megfelelően, akiben ott ébred a csoda), de akkor is, ha csak három órával korábban fogant meg a bébi, mielőtt elindultál otthonról.

10. Lehetőleg záróra előtt érkezz meg az általad kitalált 3 fogásos vacsorára és amikor már mindenki azt gondolja, hogy indulsz, rendelj még desszertnek palacsintát...

+1. Ha rád jön esetleg a szapora az úton, gyorsan osonj be egy étterembe és szó nélkül vedd igénybe a mosdót, hiszen nem a fogyasztó vendégeknek van fenntartva, hanem minden arra járónak. Fontos továbbá, hogy távozáskor véletlenül se köszönd meg a lehetőséget vagy érdeklődd meg, tartozol-e valamivel.

Ez is érdekelhet: Panaszkönyv-bejegyzések


Az alapötletet a cikk megírásához egy Facebook-bejegyzés adta.