Így (nem) olvastok ti!

Így (nem) olvastok ti!

Megszűnt a hergeléses támadás!

Az újságírás, a korrekt tartalom, a nívós műsorok, a felkészültség ma már hátrány - jutalomfalatot az kap, aki verbális lincselésre szólítja fel a közönséget, vagy mások nyomorúságát és magánéletet kínálja fogyasztásra.

A mai kor pestise a kultúrbűnözők...

Szándékosan megosztottunk a Facebook hírfolyamban néhány bulvársztorit, ami viszonylag még vállalható a statisztikához, például Házasodna a gazda szaxijelenet, Szegedi Fecsó szakítása, Pintér Tenya belépőmondata, miegymás. A lényeg, hogy nem szólnak semmiről, de legalább rövidek.

Szeretnénk leszögezni, hogy a következőben általánosítunk, mielőtt még valaki megsértődik - ennek használatáról már írtunk cikket: Általánosíts!

Állítsátok meg a világot! 

A "párosodna a gazda" kommentfolyamából megtudtuk, hogy sokan nem néznek tévét vagy nincs is nekik, mindezt olyan büszkén kijelentve, hogy ők így mindenki felett állnak. (Ez valami új jelvény lehet, igazolás arra, hogy én vagyok a "tévét nemnéző bölcs"!) Miközben a televízióban is lehet szelektálni a műsorok között, már nem azt a világot éljük, amikor a készülék túloldalán határozzák meg, hogy mit akarunk fogyasztani. Bezzeg az internet! Ott nem jön a mocsok csőstül az agyba...

Érdekes, hogy bár az embereket nem érdekli az adott téma, mégis volt véleményük, pedig az érdektelenségre a közöny lenne a válasz, azaz srcollozni tovább. Valljuk be, mindannyian tapasztaljuk, mégse teszünk ellene...

Hogy számokkal is alátámasszuk:

Házasodna a gazda

Házasodna a gazda

Ez kattintásvadász:

Pintér Tenya

A színész a TV2 Szerencsekerék című műsorában szerepelt, a belépőmondata így hangzott: Tetszik nekem ez a felhozatal: mellettem van egy Thor, jobbra meg egy Aquaman. Én pedig akkor a magyar Bradley Cooperként köszöntök mindenkit. - Instagram

Clickbait híradó

Clickbait: Szenzációhajhász, kattintásvadász internetes tartalom (hivatkozás, amely gyakran kevésbé érdekes oldalra mutat). Ilyen megfogalmazásával az az elsődleges cél, hogy a sűrű megtekintéssel és továbbosztással vírusként terjedjen (leginkább a közösségi oldalakon), és az ott elhelyezett hirdetések segítségével anyagi hasznot hozzon.

"Sylvester Stallone eladta saját kutyáját, hogy ételt tudjon venni magának" - a főcím igaz, viszont ahhoz már olvasni kell, hogy kiderüljön, mindez akkor történt, amikor még nem volt sztár. A kommentelők üzembiztosan termelték a látogatottságot, akár azzal is, hogy anyáztak minket vagy a címadást, mivel a negatív reakcióval is szívességet tesznek, hiszen általuk az algoritmus felkínálja ismerőseinek is fogyasztásra, illetve népszerű bejegyzésként érzékeli és előrébb sorolja a hírfolyamban.

Stallone

És nézzük meg, mi a helyzet akkor, ha korrekt a megfogalmazás?! A sztori ugyanaz, de becsülettel odaírtuk, hogy 26 évesen. Hmm??

Stallone

Teljesen mindegy, ki miért reflektál, hogy azért-e, mert röhög a szereplőn, mennyire hülye és elégtételt kap, hogy bezzeg az ő feddhetetlen élete, netán a kommentpályán akar nagyot menni, a lényeg a reakció. És mit lát visszajelzésben az adott szolgáltató? Nos, hogy ezzel lehet termelni. Minél nagyobb az olvasottság, annál nagyobb az esély, hogy kattintanak a reklámokra, amiből van a bevétel, tévénél ugyanez, csak ott reklámidőt értékesítenek. Érted már, miért olvasod/látod ingyen? - bár soha semmi nincs ingyen...

Egy szerkesztőséget/tévét fenn kell tartani, vannak jogdíjas képek/adások, munkaeszközök, áram, tárhely, stúdió, az alkalmazottaknak munkabért kell adni, járulékot kell fizetni, a tulajnak nyereséget kell termelni, satöbbi. Ha te lennél az igazgató, mit tennél? Hónap végén sírnál a beosztottaiddal, hogy bár hasznos és színvonalas tematikával foglalkoztatok, de csődbe mentetek - vagy tudomásul vennéd, hogy a közönséget a primitív tartalom érdekli és megmarad a munkahelyed? Ezek itt profitorientált vállalkozások, aminek a célja az, hogy kőkemény pénzt keressenek. A nézettségből/olvasottságból megállapítják, hogy milyen témákat lőjenek be, ha ebből az jön ki, hogy Piszkos Fred-féle kocsmai stílus, ahol mindent lehet, akkor azt kell kiszolgálni.

Egyszerű a képlet: itt nem (csak) a tartalomgyártókkal van probléma, hanem az emberek szellemi igényével is, tehát kereslet-kínálat.

A tömeg távolmaradása a minőség alapvető záloga

Mutatunk három mínuszos tartalmat, ami nem érdekelte a nagyérdeműt, pedig a butaság mindenki másnak nagyszerű üzleti lehetőség.

átverés

átverés

átverés

Szándékosan nem említettük azokat a cikkeket, amiket szeretettel félretolnak, mert vannak benne ijesztő kifejezések, holott soha nem szégyen, ha valamit nem tudsz vagy rosszul tudsz, csak fejlődj! Az a ciki, ha megrekedsz az iskolában tanultaknál, ami idővel ráadásul még kopik is.

A tapasztalatunk felvázol egy jelenséget, ami nálunk kicsiben, ugyanaz történik kint nagyban. A kommentek és olvasottság szépen hozták a borítékolható reakciókat - amíg képtelenek vagyunk egységben gondolkodni, addig marad a trágyadomb...

Felnőtt emberek vagyunk. Ennek egyik hozadéka a szabadság, azaz senki nem kérheti számon rajtad az érdeklődési körödet, de a másik az, hogy formálhatod vele a világot. Ha téged már menthetetlenül be is szippantott, legalább ne add tovább, ne kommentelj, legyen ez a te magánügyed!

Ez is érdekelhet: A meghackelt ember

Kiemelt kép: A híres Ron Burgundy legendája / Will Ferrell