Álhírek vs. digitális intelligencia

Álhírek vs. digitális intelligencia

A digitális intelligencia - DQ - egyik eleme a kritikus gondolkodás. Ennek kialakításához egész életen át tartó tanulás és olvasottság szükségeltetik. Kamuhír az, ami rajzfilmszerű egyszerűséggel és primitívséggel illeszkedik valamelyik netes pöcegödör narratívájába.

Ha rajta vagyunk a Cukkerstein-galaxis pályáján, gyakran beleszaladunk, hogy segítséget, érzelmet, támogatást kérnek. De kik is?


A Facebookon agresszívan özönlenek a manipulatív és megosztást kényszerítő webes hulladékok. Az aljas csalóknak az a céljuk, hogy gyalázatos módon hizlalják a malacperselyüket, méghozzá gyakran fogyatékos és halott emberek képeit használják az érvényesüléshez.

A legalja példákra mindjárt itt egy érzelmi nyomógombos provokálás.

"Már csak napjai lehetnek hátra súlyos beteg kisfiamnak, Krisztiánnak! Nem kérek mást tőletek, csak olvassátok el történetét és mondjatok el érte egy imát! Bízok Istenben és a szeretet gyógyító erejében!"

halottgyalázás

Google képalapú keresés segítségével tájékozódhatunk a fotókról, hogy átvernek-e minket. Ezt ellenőrizve az derül ki, hogy nem Krisztián, nem magyar, nem kisfiú, és már nem él.
 
2011. novemberében készült a fénykép, egy londoni kórházban, a kislánynak agresszív rákja volt, az orvosok pedig egy újfajta kezelést alkalmaztak a gyermeken. 2007. tavaszán diagnosztizálták, öt évvel később, 2012. tavaszán hunyt el.
 
Az "imát kérő" édesanya sincs már az élők sorában, tragikus módon szintén rákban halt meg, 2013. decemberében.


Szomorú, hogy az okádék oldalak nemcsak átvernek, de halottgyalázást is elkövetnek. A világ másik oldalán élt emberek képeit nyúlják le és állítják be úgy, hogy érzelmi támogatásoddal segíthetsz, miközben a csalók zsebeiket tömöd ki pénzzel a hiszékenységeddel. Vajon mit szólnának a hozzátartozók a tengerentúlról, hogy innen hogyan becstelenítik meg családtagjaik emlékét? És ez csak töredéke a Kamu Kft. aljasságainak.
 
Óvakodjunk a hitvány érzelemprovokálós bejegyzések megosztásától, mert a sok együttérző sz
@rral azt irtjátok ki az emberekben, amit állítólag szeretnétek felébreszteni bennük!


Ráadásul a demokrácia nevében olyan eseményekről és vélekedéséről is kamusztoriznak, amellyel emberek beszélgetését, vitáját, hozzászólását generálják.

"Szandi véleményezte a nyugdíjasoknak szánt prémiumot: "- Na most már akkor dőzsölhetnek a nyugdíjasok, hiszen megkapták a jussukat, bár korántsem érdemlik meg, mivel..."

Szandi kamuhír

Kitalált üzengetések és beszólások, ezzel is hergelve, hogy nézőpontunk szerint adjunk hangot egy-egy valótlan történésnek.


Ha ilyen férges vagy hasonló parazitás reklámokat látsz a felületen, nagyon valószínű, hogy hitvány oldalon vagy.

férges reklámok

És már azzal pénzt termelsz a szélhámosoknak, hogy megnyitottad a webes hulladékot, a hirdetésre kattintással pedig csörög a kassza.

Anno a tévés generáció volt, akik megszokták, hogy a túloldalról határozzák meg a képernyő tartalmát, most viszont interaktív a világ, NE engedjük, hogy érzelmi nyomógombokkal diktálják, mit akarunk nézni!


Amíg 20 éve csak a kocsmában vagy a munkahelyi pletyiszobában került továbbításra egy-egy téves infó, addig napjainkban az álhírek sokkal nagyobb károkat okoznak, mert júzerek millióihoz juthat el világszerte és villámgyorsan.

A logika szerint az internet térnyerésével a felhasználóknak is tájékozottabbá kéne válni, de az álhírek soxorosításával lebutul a társadalom, mert a korszerű eszközpark az emberek rossz tulajdonságait is felerősíti.

Ez is érdekelhet: Így ismerjük fel az álhíreket!